Criza mondială de microcipuri a pus pe butuci companii auto din întreaga lume

×
Codul embed a fost copiat

Criza mondială de microcipuri, generată de închiderea fabricilor din Asia, în pandemie, a pus pe butuci companii auto din întreaga lume.

Marii constructori sunt afectați de lipsa acestor componente esențiale pentru autoturisme, într-o perioadă în care toată lumea se orientează către vehicule electrice. De la începutul anului și Dacia a oprit de mai multe ori activitatea fabricii de la Mioveni, tot din lipsa microcipurilor.

Mai multe imagini au fost surprinse în parcarea unei foste fabrici de microcipuri din statul american Indiana. Compania General Motors a închis uzina și folosește spațiul liber pentru a ține mii de autoturisme care nu pot fi vândute, din cauza componentelor lipsă.

Bărbat: ”Nu-mi vine să cred că au parcat toate vehiculele cu microcipuri lipsă chiar în fosta fabrică de microcipuri.”

Femeie: ”Ne-am pus economia și poziția noastră în SUA în pericol, pentru că cipurile sunt fabricate peste Ocean.”

Citește și
politia animalelor, caini
Poliția verifică dacă stăpânii și-au sterilizat și microcipat cățeii. Amenzi de mii de lei
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În Statele Unite, General Motors a sistat producția în aproape toate fabricile auto, din cauza lipsei de microcipuri. În Spania, Mercedes Benz a închis temporar o fabrică din orașul spaniol Vitoria, din același motiv. Toți constructorii auto sunt dependenți de aceste componente extrem de importante, care sunt fabricate în principal în țări asiatice.

Herbert Diess, CEO, Volkswagen Group: ”Ne așteptam ca situația să se îndrepte după vacanța de vară, dar asta nu s-a întâmplat, pentru că am avut probleme foarte grave în Malaezia din cauza COVID. Trei fabrici au fost serios afectate.”

Specialiștii în domeniu spun că industria auto mondială are de suferit mai mult din cauza lipsei de semiconductori și microcipuri decât din cauza pandemiei de coronavirus.

Jim Holder, jurnalist: ”Criza semiconductorilor durează deja de câteva luni și pare să se intensifice în următoarele șase luni, cel puțin, poate chiar în următoarele 12 luni. Cred că e, într-adevăr, o problemă. Clienții așteaptă, dar autovehiculele nu pot fi livrate.”

În iulie, prețurile la autoturisme noi au crescut la un nivel record, pentru a patra lună consecutivă. Prețul mediu a fost mai mare cu până la opt procente și au scăzut vânzările. În Statele Unite, în august, s-au vândut cu aproape 20% mai puține autoturisme decât în luna anterioară.

Thomas Ingenlath, CEO Polestar: ”Este, cu siguranță, o constrângere care ne limitează posibilitățile în acest an. Toți producătorii auto sunt afectați. Situația ar trebui să se rezolve în 2023.”

Nu doar penuria de microcipuri pune bețe în roate constructorilor auto. Prețul aluminiului a atins cel mai ridicat nivel în mai bine de 10 ani, după o lovitură de stat în Guineea, unul dintre principalii exportatori mondiali de bauxită, minereul din care se obține aluminiul, metal esențial în multe industrii, de la piese auto până la telefoane mobile.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cum funcționează microcipul care detectează Covid-19 în corp înainte să ai simptome
Cum funcționează microcipul care detectează Covid-19 în corp înainte să ai simptome

Agenția DARPA a armatei americane a susținut dezvoltarea unui senzor menit să fie injectat sub piele pentru a monitoriza COVID-19, scrie Business Insider.

Poliția verifică dacă stăpânii și-au sterilizat și microcipat cățeii. Amenzi de mii de lei
Poliția verifică dacă stăpânii și-au sterilizat și microcipat cățeii. Amenzi de mii de lei

Poliția Animalelor a pornit în căutarea câinilor care nu sunt sterilizați și nu au microcip, așa cum cere legea.

Europenii care se microcipează în masă. Tehnologia SF folosită tot mai des într-o țară UE
Europenii care se microcipează în masă. Tehnologia SF folosită tot mai des într-o țară UE

Mai mult de 4.000 de suedezi și-au implantat sub piele un microcip care conține date personale și cu ajutorul căruia pot merge cu transportul în comun, au acces la locul de muncă sau pot efectua plăți online.

Schiurile cu microcipuri și vibrații, testate gratuit la Predeal: ”Sunt mult mai stabile”
Schiurile cu microcipuri și vibrații, testate gratuit la Predeal: ”Sunt mult mai stabile”

Schiurile de ultima generaţie au făcut furori în week-end, pe pârtia din Predeal. De la cele cu microcip sau cu vibraţii şi până la cele concepute special pentru femei, toate au putut fi testate gratuit de turişti.

Recomandări
MAE confirmă cetăţenia română a tinerelor decedate după ce au fost luate de ape în Italia. Noi informații despre acest caz
MAE confirmă cetăţenia română a tinerelor decedate după ce au fost luate de ape în Italia. Noi informații despre acest caz

Ministerul de Externe a confirmat, duminică, că tinerele decedate, găsite după ce au fost luate de apele fluviului Natisone, în regiunea Friuli Venezia Giulia din Italia, erau românce.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.