România continuă să fie țara din UE cu cea mai mare rată a mortalității în accidentele rutiere

Opt persoane, printre care trei copii, au fost rănite într-un accident rutier produs pe DN1
StirilePROTV

Aproximativ 19.800 de persoane au murit în urma unui accident rutier, în cursul anului trecut, în Uniunea Europeană, potrivit datelor publicate, luni, de Comisia Europeană.

Este o creştere cu 5% faţă de 2020, dar o scădere cu 13% faţă de nivelul de dinaintea pandemiei, în 2019.

În 2021, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori), în timp ce România (cu 93 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii. Media UE a fost de 44 de decese la un milion de locuitori.

În perioada 2019 - 2020, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 17%.

"În condiţiile în care nivelul traficului a revenit la normal, trebuie să ne asigurăm că nu vom reveni la cifrele de dinaintea pandemiei privind mortalitatea în accidente rutiere. La nivelul UE, vom face tot posibilul, prin finanţare, legislaţie şi activităţi de sensibilizare, să ajutăm la livrarea unui 'sistem sigur' pentru o infrastructură mai sigură, vehicule mai sigure, folosirea mai sigură a şoselelor şi o îngrijire mai bună post-coliziune. Dar aceasta este o responsabilitate comună a statelor membre, a industriei şi a utilizatorilor drumurilor. Fiecare deces şi rănire serioasă pe şoselele noastre poate fi evitat", a declarat comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.

Citește și
trecere de pietoni
Lipsa indicatoarelor și marcajelor rutiere contribuie masiv la producerea accidentelor pe șoselele din România
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

 

Uniunea Europeană și-a propus un obiectiv îndrăzneț

 

Obiectivul UE până în 2030 este înjumătăţirea numărului persoanelor care îşi pierd viaţa în urma unui accident rutier. La nivelul UE, în ultimul deceniu s-a înregistrat un declin de 36%.

Potrivit cifrelor provizorii publicate, luni, de Executivul comunitar, nouă state membre (Danemarca, Germania, Irlanda, Cipru, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia şi Suedia) au înregistrat în 2021 o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale.

Comparativ cu nivelul de dinaintea pandemiei, respectiv în 2019, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 13% anul trecut, cel mai semnificativ declin, de peste 20% înregistrându-se în Danemarca, Belgia, Portugalia, Polonia şi Lituania. În contrast, în ultimii doi ani, Letonia, Slovenia şi Finlanda au raportat creşteri ale numărului deceselor rutiere.

 

Cele mai multe decese s-au produs pe drumurile rurale

 

Per ansamblu, 52% din decesele rutiere au avut loc pe drumurile din mediul rural, faţă de 40% în zonele urbane şi 8% pe autostrăzi. Ocupanţii maşinii (şoferi şi pasageri) au reprezentat 43% din totalul deceselor rutiere, în timp ce procentul a fost de 20% la pietoni, 18% la utilizatorii de motociclete şi mopede şi 10% la biciclişti.

În zonele urbane, situaţia este diferită, pietonii (37%) reprezentând cel mai mare procent al victimelor. Utilizatorii de motociclete şi mopede şi bicicliştii au reprezentat 18% şi, respectiv, 14% din totalul deceselor rutiere, astfel încât aproape 70% dintre decesele din zonele urbane sunt reprezentate de utilizatorii vulnerabili ai drumurilor.

Cei mai mulţi morţi pe şosele sunt bărbaţi (trei din patru - 77%), iar vârstnicii reprezintă mai mult de un sfert (28%) din totalul deceselor rutiere. În timp ce 12% din cei ucişi pe drumurile din UE au între 18 şi 24 de ani, această categorie de vârstă reprezintă doar 7% din populaţia UE. Prin urmare, statistica arată că tinerii sunt cel mai probabil să fie implicaţi în accidente rutiere fatale.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Dezastru pe bulevardele din București. Două accidente rutiere s-au soldat cu trei răniți
Dezastru pe bulevardele din București. Două accidente rutiere s-au soldat cu trei răniți

Două accidente au avut loc, miercuri seara, în Bucureşti, pe două bulevarde intens circulate. Ca de obicei, fiecare șofer susţine că celălalt este de vină.

Lipsa indicatoarelor și marcajelor rutiere contribuie masiv la producerea accidentelor pe șoselele din România
Lipsa indicatoarelor și marcajelor rutiere contribuie masiv la producerea accidentelor pe șoselele din România

Numărul accidentelor rutiere nu va scădea niciodată dacă autoritățile nu se vor îngriji de indicatoare și marcaje, atrag atenția experții. Lipsesc mii de semne în toată țara, iar asta contribuie la avalanșa de nenorociri de pe șosele.

Două accidente rutiere provocate de un medic legist, cu permisul suspendat. Bărbatul a refuzat testarea cu etilotestul
Două accidente rutiere provocate de un medic legist, cu permisul suspendat. Bărbatul a refuzat testarea cu etilotestul

Un medic legist de la Spitalul de Urgență din Alba Iulia a provocat două accidente rutiere după ce s-a urcat la volan, deși avea permisul suspendat și abia se mai ținea pe picioare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.