Podul de peste Dunăre de la Brăila este gata, dar nu se poate circula pe el. Statul român, printre vinovați

×
Codul embed a fost copiat

Podul de peste Dunăre, care leagă Brăila și Galați de Tulcea, este gata, dar stă nefolosit de peste o lună, pentru că nu avem și șosele de acces.

Constructorul spune că întârzirea a fost pricinuită de statul român, care a zăbovit prea mult cu preluarea terenurilor. Așa că, cele două părți se judecă. Pe de altă parte, Ministrul Transporturilor a dat, vineri, asigurări că pe podul numit de unii „Golden Gate-ul românesc” se va circula din primăvară și a mai spus că urmează să fie construită și o șosea Transregio Galați - Brăila - Ialomița - Călărași.

Structura podului suspendat, peste Dunăre, este gata din decembrie anul trecut.

De curând, pe calea de rulare a fost aplicat un strat de hidroizolare peste care urmează să se așeze așa numitul „asfalt de uzură”, practic, amestecul de bitum cu materiale minerale pe care vor circula mașinile.

Această ultimă etapa, spune constructorul, ar putea fi făcută și într-o zi dar deocamdată este amânată până când vor fi gata drumurile de acces pe pod.

Citește și
pod braila
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Firmele care lucrează la ele au promis că le vor termina până la sfrâșitului anului trecut, dar spun că nu s-au putut ține de termen pentru că s-a întârziat, de către Compania Națională a Infrastructurii Rutiere, preluarea terenurilor pe unde trec drumurile. Acum cele două părți se judecă în peste 20 de procese.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut, vineri, noi promisiuni.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Am stabilit împreună cu eu ca la sfârșitul lunii aprilie, cel târziu mai să putem să dăm în circulație prima fază, adică podul, descărcarea pe Măcin, urmând ca până la sfărșitul anului să se întâmple descărcarea pe Jijila”.

Drumul Transregio, doar la stadiul de „vis frumos”

Altfel spus, din primăvară, potrivit ministrului, cine vine dinspre Tulcea va urca pe pod pe un drum care se face, acum, de la Măcin și apoi la coborâre va folosi drumurile naționale 2B și 22B, spre Galați, care există deja. Celelate drumuri de acces pe pod vor fi terminate după spusele oficialilor, cândva, anul acesta.

Se fac planuri și pentru alte șosele.

De pildă, vineri a fost anunțat drumul Transregio Galați - Brăila - Ialomița - Călărași, care pe traseul lui are și podul nou peste Dunăre. Deocamdată, proiectul este la stadiul de desen, pe hartă.

Costel Fotea, președinte CJ Galați: „Astăzi Brăila, Ialomița, Galațiul și Călărașiul vom semna contractul cu proiectantul cu cei care vor face studiul de fezabilitate, expertizele pentru acest drum”.

Nu există un termen clar pentru finalizarea drumului Transregio și nici o estimare a costului de construire. Nu se cunoaște nici de unde vor fi găsiți banii pentru el, dar e un vis frumos.

Drumul Transeregio ar urma să aibă 142 de kilometri.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta

Faimosul pod care care va lega peste Dunăre județele Brăila și Tulcea, considerat cea mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani din România, nu va fi gata anul acesta, deși oficialii s-au lăudat de multe ori cu el.

Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el

Spectaculosul pod peste Dunăre care face legătura între Brăila și Tulcea este gata în proporție de 65%. Constructorul a început să monteze segmentele metalice fabricate în șantierul naval din Brăila.

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego
Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Constructorii au început să amplaseze, una câte una, bucățile care vor constitui calea de rulare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.