CFR așteaptă o minune până la EURO 2020: ”Să construiască într-o noapte cât alții în 7”

×
Codul embed a fost copiat

Din categoria proiecte ambiţioase, CFR Infrastructură promite că trenul care va merge din Gara de Nord la aeroportul din Otopeni va face 22 de minute.

Există însă şi o condiţie: să se facă podul feroviar peste DN1. Totul ar trebui să fie gata până la Campionatul European de Fotbal din vara anului viitor. Cum va fi posibil? "Constructorul ar putea munci într-o noapte cât alţii în şapte", sugerează reprezentanţii CFR, deşi călătorii nu mai cred în minuni.

Trenul face acum de la Gara de Nord până în Otopeni 45 minute sau chiar o oră. Opreşte în câmp, iar pasagerii sunt duşi până la aeroport cu un microbuz. În viitor, susţin oficialii, trenul va ajunge în parcarea supraetajată a aeroportului.

Pentru asta, va fi construită o linie nouă, care va fi conectată la calea ferată existentă. Dar constructorul trebuie să o termine până în iunie anul viitor, când începe Campionatul European de Fotbal.

Manuela Badea, reprezentant CFR Infrastructură: "Maxim 12 luni, el poate să se mişte mai repede. Constructorul poate veni cu o tehnologie, poate să construiască într-o noapte cât alţii în şapte, depinde. Orice este posibil."

Citește și
zboruri anulate
Zborurile cu Boeing 737 Max, suspendate şi în România. Reacţiile pasagerilor de pe Otopeni
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Nu vor fi necesare demolări, dar trebuie construit un pod feroviar de 1.5 kilometri peste DN1.

Trenul va trece pe o estacadă construită peste DN 1. Acesta va avea o capacitate de 250 de persoane, însă nu va fi electric. Pasagerii vor fi transportați cu trenuri tip Săgeata Albastră, cu motoare diesel.

Manuela Badea, reprezentant CFR Infrastructură: ”Deocamdată nu a făcut subiectul lotul 1 electrificarea, vom vedea în etapa a doua, să vedem în funcţie de influenţele electromagnetice. Depinde ce ne spune Autoritatea Aviaţie Civilă."

De altfel, Autoritatea Aeronautică a cerut un studiu pentru a stabili dacă lumina trenului ar putea deranja avioanele. Construcţia reprezintă o noutate pentru zona aeroportuară din Otopeni şi, din aceast motiv, studiul de fezabilitate a întârziat mult.

Ofertele înscrise la licitaţie vor fi deschise pe 25 martie. Dacă nu vor exista contestaţii, constructorul desemnat ar trebui să se apuce de muncă în cel mult două luni.

Urmează şi exproprierile, care vor fi făcute printr-o Hotărâre de Guvern.

Halta CFR de la Aeroportul din Otopeni va trebui construită în aşa fel încât ulterior să poată fi legată de viitoarea linie de metrou, care ar trebui să ajungă în zonă.

Linia de aproape 3 kilometri, care va conţine şi podul de 1.5 kilometri, ar costa statul român peste 100 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Pasageri debarcați dintr-un avion Tarom, cu destinația Tel Aviv. Ce s-a descoperit la bord
Pasageri debarcați dintr-un avion Tarom, cu destinația Tel Aviv. Ce s-a descoperit la bord

Pasagerii unei curse Tarom, pe ruta București - Tel Aviv care urma să decoleze duminică după amiază în jurul orei 16.20 de pe Otopeni au avut parte de un incident neplăcut.

Zborurile cu Boeing 737 Max, suspendate şi în România. Reacţiile pasagerilor de pe Otopeni
Zborurile cu Boeing 737 Max, suspendate şi în România. Reacţiile pasagerilor de pe Otopeni

Zborurile avioanelor, "Boeing 737 Max-8 şi Max 9, au fost suspendate marţi seară de Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei în urma tragediei de duminică din Etiopia, soldată cu 157 de morţi.

Singura companie care operează în România cu Boeing 737. Măsurile luate pe Otopeni
Singura companie care operează în România cu Boeing 737. Măsurile luate pe Otopeni

Potrivit Companiei ”Aeroporturi” București, Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) a emis două directive: o directivă de urgenţă privind navigabilitatea şi o directivă de siguranţă.

Aeroportul Otopeni amendat pentru poluare. Cum au murit peștii din lacurile Capitalei
Aeroportul Otopeni amendat pentru poluare. Cum au murit peștii din lacurile Capitalei

Substanţele folosite la dezgheţarea avioanelor au omorât peştii din lacuri. Comisarii Gărzii de Mediu au amendat Aeroportul "Henri Coandă" din Otopeni pentru deversări de substanţe toxice în salba de lacuri din jurul Bucureştiului.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.